BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 16, 2010

KOLEJ PROFESIONAL MARA, BANDAR MELAKA...

hihi... first experience adlh tntang kpmbm, kolej aku.... pngalaman prtama jauh dri famili... bkn nk shared ksedihan jauh dri fmili nut, nk shared pngalamn kt sna.. hmm.... dulu msa kt kl, aku slalu tgk org kliling aku yg islam tpi, hnya pda nama... drang x amalkn pn ajran islam... smpai one day aku trfkir, knapa aku x jmpa llaki yg bek? knapa prempuan skrang mcm tu? hmm... smpai wat aku gerun utk brpsangan... bkn nk ckp aku bgus, tpi, bla kta hdup brpsangn... sdh tntu lah kta nk tgk psangan kta brjaya dnia n akhirt.. rmai yg trtipu dgn mngangap kjayaan d dunia dh mmadai... hmm... thats a wrong facts...dunia kta skrg adlh smntara... bdan kta hnya pnjaman... hrata kta juga pnjaman smta2... ada alam len yg akn kkal abadi, tpi knapa kta mau mncri kbhagiaan d sana? mgkin sbb kta x nmpak dunia trsbut... walaupn kta tau kwujudannya... tu lah klemhn mnusia... nmpak yg bek tpi, ug bruk jga yg diikutnya krana sng wat dsa tpi, ssah nk wat phala... by da way, back to topic... kpmbm... first msuk, aku trkjut bla ada snior yg mlaungkn azan dgn bgitu sdap... sgt sdap... lpas tu, snior yg mda mnjdi imam... hmm... i saw smething different... myb bndar melaka is da places dat im looking 4... from dat, i saw smeone, so kiuttt.... he became our imam... n he juz 19... wow!!! dats great....
mlng nya, i meet smeone... he reaally bad... looks like.... nmpak jht..... mcm gtal... n actually dia uh gla2... but, bla dia jd iamm... oh my god!!! suara dia... sdapny!!! x sgka nye... aku slah nilai dia... huhu... bettr dn judge a book by its cover...
hmm.... hri brgnti hri.... shngga lah ramadan... msa rmadan lh... kta dpat tau smuanya... ustaz join slat trawih brsama, tpi yg mgimamkn ktaorg adlh abg snior... sdap nya suara dia time bca.... mmg sdap sgt!!! jlas mnunjukkn yg aku bru tmuai stu snar... insyaallh drang ni lah yg akn tgakkn agama islam tatakala rmai yg lain leka dgn dnia cptaan sndri...

trus trang aku bgaikn dpat hdayah pabila mlat stu hrapan dlm mnjga khormatan islam.... aku bnar2 trtarik dgn apa yg cba ALLAH tnjuk kt aku... msih ada yg taat pda printahnya... x smua org islam sprti apa yg aku fkir... mngkin jmlah nya x byk... tpi, brstu kta tguh brcerai kta rboh... umat islam di malaysia  seharusnya sdar bhwa kta bbas mnganut ajran agama kta... prlu ke kta d bri musibah agr kta igt bhawa ada Tuhan yg sdg mlhat prbuatan kta?

0 comments: